Třídní plánování 2025/26
,,BAREVNÁ KYTIČKA"
Třída: Kytička
Hlavní cíl: Vést děti k samostatnosti zvládnout nároky na ně
kladené doma i ve školce, rozvíjet jej v oblasti fyzické, sociální,
emocionální, kognitivní.
Roční plánování: Děti budou objevovat barevný svět kolem nich
hravou formou a přiměřeně jejich věku.
Formy a metody práce:
ü hry individuální, kooperativní i skupinové
ü respektovat individuální potřeby
ü vhodné metody pro tuto věkovou skupinu
ü Prožitkové učení a poznávání
MODRÁ
· Já a můj kamarád v nové třídě
· Modré je nebe
· Co už zvládnu sám
Prožíváme radost, nové začátky. Adaptace na nové prostředí, nové hračky, posílení vztahů, nová pravidla třídy, budování pocitu jistoty a radosti z docházky, rozlišování modré barvy, senzorické aktivity, smyslové a psychomotorické hry, samoobslužné činnosti, vzájemně se podporujeme, pomáháme si a spolupracujeme spolu.
ŽLUTÁ
· Vezmi žlutou tužku
· Žloutne listí
· Za sluníčkem
Pozorujeme změny v přírodě, vnímáme různé odstíny žluté, zpestřujeme smyslové vnímání podzimu, opakujeme si prostorové pojmy, podporujeme zvídavost, pozorujeme stromy a jejich plody, plody podzimu, senzorické aktivity s přírodninami, smyslové a hmatové hry, trénujeme správný úchop tužky, štětce, zkoušíme nůžky, pracujeme s vodovými barvami.
HNĚDÁ
· Hurá na šišky
· Prší,prší...je tam velké bláto
· Hnědá to je hlína
Prožíváme radost z pohybu, z barevných prožitků, vyjadřujeme se pomocí slov, tužky, štětce, hudby.
Zapojujeme se do společných aktivit ve třídě i venku, podporujeme kreativitu a společně vymýšlíme,co dělat, když prší.
STŘÍBRNÁ
· Stříbrné hvězdičky
· Mikuláš ztratil plášť
· Stříbrný vánoční zvoneček
Rozvíjíme vztahy mezi sebou, empatii, vzájemně si pomáháme, zdokonalujeme se ve spolupráci mezi sebou, prožíváme adventní čas, seznamujeme se s tradicemi Vánoc, rozvíjíme představivost, fantazii, tvořivost.
BÍLÁ
· Sněží,sněží
· Bílá kolem nás
· V bílé stopě
Klid, zima, voda. Poznáváme vlastnosti vody a ledu, pozorujeme zimní počasí, zimní přírodu, rozvíjíme jemnou motoriku a slovní zásobu, povídáme si o svátku Tří králů, smyslové hry spojenými s pokusy a objevováním, tancujeme, jako sněhové vločky, vytváříme si povědomí o živé a neživé přírodě, upevňujeme si znalosti studených barev, soustředíme se na činnosti a jejich dokončení, povídáme si o zimních sportech, hrajeme spontánní hry.
ORANŽOVÁ, ČERVENÁ
· Pozor semafor
· Tú, tú auto už je tu
· Masopustní veselí
Nabídka činnností podporující fantazii a kreativitu, snažíme se chápat kulturní tradice, společně se bavíme a oslavujeme, ponořujeme se do světa pohádek a tradic, vyrábíme masky a kostýmy, máme karneval ve školce.
Hledáme barvičky v dopravě, zkoušíme si, jak se chovat bezpečně jako chodec a cyklista.
ZELENÁ
· Na statku u slepičky
· Hody, hody, doprovody
· Co se to tu zelená
Obnova, nový život, růst. Pozorujeme přírodu a její změny, pracujeme se semínky, hlínou a vodou, sázíme květiny, rozvíjíme zodpovědnost, senzorické hry. Cílem je těšit se z daného ročního období. Přiblížíme se k životu jarních mláďátek, trénujeme házení, chytání, celkovou jemnou i hrubou motoriku. Slavíme Velikonoce, rozvíjíme praktické dovednosti, zdobíme vajíčka. Rozvíjíme sluchové,
zrakové vnímání.
RŮŽOVÁ
· Všechno kvete
· Maminka má ráda růžovou
· Jen růžová to může být
Láska, energie . Rozvoj citových vztahů k rodině, tvořivá činnost pro radost druhým, posilování sebedůvěry a umění vyjádřit city. Kdo je moje maminka? Poznáváme členy rodiny, povolání členů rodiny, seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije a vytváření pozitivního vztahu k němu. Co všechno kvete, posilujeme jazyk a mluvidla, řečové aktivity, pomocí logopedických pohádek.
DUHOVÁ
· S baťůžkem za duhou
· Akademie plná barev
· Duhové přátelství
Barvy světa přátelství - různorodost, přátelství, radost. Oslavujeme rozmanitost, spolupracujeme, máme se rádi, sdílíme své zkušenosti, co jsme se naučili, pomáháme si. Reflexe z celého roku, Cestujeme kolem světa, barvy všude kolem nás, připravujeme se na slavnost v Mš, Můj kamarád, mám ho rád, ti ostatní ve světě. Podporujeme děti v jejich přirozené zvídavosti. Dáváme prostor k řešení problémů, různých situací. Prohlížíme si mapy, dopravní prostředky, kterými lze cestovat. Jsou všichni stejní, jako já?
Moskevská 2434
470 01 Česká Lípa